سراج
فرهنگي اجتماعي خانواده
سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : هانيه

 

فواید بادام

فواید بادام
 
 

وی افزود: 30 گرم بادام، 35 درصد از نیاز روزانه بدن را به ویتامین E تامین می‌كند. بادام همچنین سرشار از منیزیم است كه برای تنظیم فشار در رگ‌ها ضروری است.

دكتر سعید حسینی با اشاره به این كه بادام بیشتر از جو یا اسفناج، منیزیم دارد، افزود: هنگامی که به مقدار کافی منیزیم در بدن باشد در خون جریان می‌یابد و اکسیژن و مواد مغذی را سریع‌تر حمل می‌کند و از افزایش ضربان قلب پیشگیری می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهارداشت: چربی موجود در بادام از جنس همان چربی است که در روغن زیتون یافت می‌شود و به همین خاطر برای سلامت قلب مفید است. بادام می‌تواند میزان کلسترول بد خون را پایین آورده و خطر بروز امراض قلبی را کاهش دهد. همچنین یك چهارم فنجان بادام بیش از چهار گرم فیبر دارد كه برای عملكرد مناسب دستگاه گوارش ضروری است.

 متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: بادام همچنین سرشار از منیزیم است كه برای تنظیم فشار در رگ‌ها ضروری است.
سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 11:11 ::  نويسنده : هانيه

منظور از دين و کتاب جديدی که امام زمان می آورد ، چيست؟

دروغ بافی پایان جهان برای بی ایمان ها خوش است

یزدفردا:تا چند روز دیگر دنیا به آخر خواهد رسید؟ اگر این روزها به شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی سر بزنید و حتی رسانه های داخلی را دنبال کنید، متوجه یک تاریخ عجیب و غریب به عنوان روز پایان جهان خواهید شد. روز 21 دسامبر سال 2012 قرار است پایان دنیا باشد؛ روزی که حسابی در غرب سروصدا کرده است. غربی ها تاریخ 21 دسامبر را از عقاید قوم مایا در آمریکای جنوبی بدست آورده اند. مایاها می پندارند که در این روز دنیا به آخر خواهد رسید و همه چیز تمام خواهد شد. این افسانه ی مایایی در غرب حسابی سروصدا به پا کرده است، در فرانسه مردم در حال هجوم به دامنه ی کوهی هستند که می گویند در آنجا توسط موجودات فضایی نجات داده می شوند. در روسیه عده ای تا توانسته اند نمک خریده اند تا نمک آنها را از تشعشعات فضا در امان نگه دارد. در چین ادعای خاموشی و تاریکی سه روزه ی جهان باعث شده مردم رو به خرید شمع بیاورند و... در ایران هم هستند کسانی که در مورد 21 دسامبر کنجکاو شده و حتی برخی ها با ترجمه ی متون غربی به اینکه روز پایان دنیا همین 21 دسامبر است، ایمان آورده اند. مسئله ای که می توان  آن را در وبلاگ های فارسی دید. حتی تئاتر « عطسه ی 21 دسامبر» با دستمایه قرار دادن این عقیده طراحی شد و توسط محمد مهدی خاتمی روی صحنه رفت. «جوان» در گفتگو با چند تن از کارشناسان مذهبی و پژوهشگران مهدویت، مسئله ی پایان جهان و اعلام روزی مشخص برای آن را مورد بررسی قرار داده است.
شایعه های مایایی

حجت الاسلام محمد شهبازیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با «جوان» می گوید: در هیچکدام از ادیان ابراهیمی یا غیر ابراهیمی چیزی به نام پایان دنیا در روز 21 دسامبر 2012 اعلام نشده است و هیچ شاهدی در متون دینی برای اعلام تاریخی برای پایان دنیا وجود ندارد. در مورد مسئله ی ظهور منجی نیز تسریع شده است که نباید برای ظهور وقت گذاری شود. در مسیحیت هم در عهد جدید کتاب اعمال رسولان از (پلوس) نقل شده است که مسیح ظهور خواهد کرد اما هیچ کس حق وقت گذاری برای آن را ندارد. حتی در مکتب هندو ها اصل چهارمی به نام «کالیوگا» (ظلمت) دارند که معتقدند دنیا از 3000 سال پیش وارد عصر ظلمت شده است و دوران ظلمت 432 هزار سال طول می کشد. پس با این اعتقاد بیش از 400 هزار سال از عمر دنیا باقی مانده است.

شهبازیان با اشاره ترویج عقیده ی پایان دنیا در سال های اخیر و به خصوص از سال 2006 به بعد می گوید: در میان اقوام باستانی اعتقاد بر این بود که اجرام آسمانی روی زمین تاثیر دارند و حرکت آنها می تواند باعث دگرگونی هایی روی زمین شود. این مسئله هم اکنون هم از طریق علمی و هم از سوی تجربه رد شده است. مسئله ی پایان جهان در 21 دسامبر در تقویم مایاها آمده است. هم اکنون چند پژوهشگر که روی قوم مایا تحقیق می کنند و حتی رئیس کنونی قوم مایا که در گواتمالا مستقر است، می گویند هیچ شاهدی در گفتار مایاها برای اینکه 21 دسامبر روز پایان جهان است، وجود ندارد و این شایعاتی است که بعدا به تفکرات مایایی اضافه شده است. هم اکنون منطقه ای در آمریکای جنوبی کشف شده که به عنوان شهر جدید مایاها نامگذاری شده است. در تصاویر به دست آمده از آن شهر و تطابق آنها مشخص شده است که مایا اعتقاد داشته اند که جهان تا 7 هزار سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.


 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 9:50 ::  نويسنده : هانيه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین متقی‌طلب پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی این شهر با اشاره به پایان فصل پاییز و آغاز فصل زمستان و شب یلدا، اظهار کرد: دانشجویان فرصت‌های زندگی به ویژه فرصت جوانی را مغتنم بشمارند و از لحظه‌های زودگذر عمر برای آینده خود سرمایه کسب کنند.

وی درباره فرا رسیدن شب یلدا به عنوان طولانی‌ترین و تاریک‌ترین شب سال، افزود: «یلدا» جلوه‌گر اخلاق اسلامی و سنت پسندیده صله رحم در بین ایرانیان است و طولانی بودن این شب به اعتقاد گذشتگان که‌ می‌توانست به خاستگاهی برای غمبار بودن و یاس تبدیل شود با صله رحم و شادی، مقهور روح لطیف و زیباپسند ایرانیان شده و یلدا را به یکی از زیباترین شب‌های سال تبدیل کرده است.

این استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: در شب یلدا سیاهی، تباهی، تزویر و ناراستی جای خود را به صداقت، پاکدامنی، رحمت و شفقت می‌دهد که تمام این صفات اخیر در روح ایرانی اسلامی ما برجسته و نمایان است.

وی حافظ خوانی و قرائت اشعار و غزلیات حافظ را از جمله آداب اصلی شب یلدا دانست و گفت: انس و الفت شهروندان به ویژه شهروندان شیرازی با حافظ و همجواری مردم در این شهر با آرامگاه این شاعر بزرگ کشور موجب شده تا حافظ‌خوانی بیشتر در بین خانواده‌ها رواج داشته باشد.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه نقل، نبات، انجیر، مغز بادام و گردو، خرما، قصب (خرمای خشک)، کشمش، سیب، پرتقال، انار، گلابی و هندوانه، آجیل و میوه‌های شب یلدا را تشکیل می‌دهند ادامه داد: بین یلدانشینان دست کم یک یا چند نوع از این اقلام مصرف می‌شود.

وی شب یلدا و شب چله را با توجه به فرهنگ اسلامی کشورمان، شب دوستی خواند و اذعان کرد: شب یلدا شب انجام دادن کارهای خیر است.

این مسئول، با اشاره به برگزاری مراسم شب یلدا در گیلان، اظهار کرد: گیلانیان در این شب حتما هندوانه تهیه می‌کنند زیرا معتقدند که هر کس در شب چله هندوانه بخورد در تابستان احساس تشنگی  و در زمستان احساس سرما نمی‌کند.

وی با اشاره به مصرف میوه ازگیل محلی که یکی دیگر از خوردنی‌های شب یلدا را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: این خوردنی لذیذ در بیشتر خانه‌های گیلانی معمولا تا بهار سال آینده نیز یافت می‌شود.

متقی‌طلب به برخی رسومات دیگر گیلانیان در شب یلدا اشاره کرد و گفت: در گیلان، در خانواده‌هایی که در همان سال پسرشان را داماد یا نامزد کرده‌اند رسم است که طبقی برای خانواده نوعروس می‌فرستند که در این طبق میوه‌ها و خوراکی‌ها و تنقلات ویژه شب چله به زیبایی در اطراف آراسته می‌شود و در وسط طبق هم یک ماهی بزرگ (ماهی سفید) تازه و خام همراه با تزیین سبزیجات قرار می‌گیرد که معتقدند موجب خیر و برکت و فراوانی روزی می‌شود.

وی با تاکید به شناخت دانشجویان نسبت به آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی و اسلامی ابراز کرد: آنچه در آثار به‌جا مانده از سنت‌های گذشته مشهود است، نشان دهنده اهمیت و غیرت و تعصب مثال‌زدنی مردمان قدیم در احترام به بزرگان خانواده و جامعه بوده که این احترام با آمدن اسلام به ایران و تاکید اولیای دین به صله رحم افزایش یافته است.

محقق و پژوهشگر گیلان با بیان اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی و قرار گرفتن در قله‌های افتخار و توسعه برای انجام دادن چنین اقدام‌های مهمی که شرایط حاکمیت روح و روان و معنویت را بر انسانیت برای افزایش رضایت وجدان فراهم می‌کند را نباید به فراموشی سپرد، یادآور شد: انسان باید در هر شرایط برای بهبود مسیر انسانیت گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

وی با تاکید بر دیدار و ملاقات بزرگان و سالخوردگان در شب یلدا، متذکر شد: دانشجویان با ارج گذاشتن به تعالی انسانیت و رسیدن به حریم پاک الهی، توجه جدی به بحث تلاش و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آرمان‌های انسان‌ساز داشته باشند و از مسیر انسانیت خارج نشده و مادیات را رها کرده و به معنویات بیفزایند.

متقی‌طلب، گرامیداشت سنت شب یلدا را نمونه‌ای برای بسترسازی صله رحم و بازدید از بزرگان فامیل نامید و خاطرنشان کرد: در پناه این دیدارها بسیاری از کدورت‌ها و دلتنگی‌ها از بین می‌رود.

سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, :: 9:46 ::  نويسنده : هانيه

9دىِ در تاريخ ماند

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.

رهبر حیکم انقلاب ادامه دادند: اينكه من عرض ميكنم روز نُه دى در تاريخ ماندگار است، به خاطر اين است. مردم بيدارند؛ همين است كه كشور شما را نگه داشته است عزيزان من! همين است كه انقلابتان را حفظ كرده است؛ همين است كه جرأت سران استكبار را از آنها گرفته است كه بخواهند به ملت ايران حمله كنند؛ ميترسند. حالا در تبليغات، زيد و عمرو و بكر را ميكشند جلو، بمباران تبليغاتى ميكنند؛ اما حقيقت قضيه چيز ديگرى است. دشمن حقيقى آنها ملت ايران است، دشمن حقيقى آنها ايمان و بصيرت ملت ايران است، دشمن حقيقى آنها همين غيرت دينى جوانهاست كه ميجوشد. يك وقتى هم دندان روى جگر ميگذارند، صبر هم ميكنند، بايد هم بكنند؛ اما يك وقت هم آنجائى كه وقت حضور در صحنه است، مى‌‌‌‌آيند توى صحنه.

ایشان با بیان اینکه مسئولين كشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بينند؛ مى‌‌‌‌بينند مردم در چه جهتى دارند حركت ميكنند، اظهار داشتند: حجت بر همه تمام شده است، حركت عظيم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولين قوه‌‌‌‌‌ى مجريه، مسئولين قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولين قوه‌‌‌‌ى قضائيه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه ميدانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه ميخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بايد وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنيت و اينها، هم وظائفشان در زمينه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور. مسائل كشور كه فقط مسائل مربوط به اغتشاشگران نيست؛



ادامه مطلب ...
یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:حادثه,تجربه,تصادف,110, :: 20:47 ::  نويسنده : صبورا

سلام ، وقت بخیر،گاهی اوقات توی پیچ و خم های زندگی حوادثی رخ می دهد که

بعدها می شود از اون به عنوان یک تجربه بهره برد، مثل حادثه و تصادفی که

چند وقت پیش توی جاده سنتو (نزدیک پلیس راه امام هادی شهر مقدس مشهد الرضا(ع)

برای ما(من و سه تا از دوستانم) اتفاق افتاد...  .ماجرا وقتی پیش اومد که ما بایک پراید

سفیدتوی یک ترافیک نسبتا سنگین و در لاین سبقت با سرعت مجاز و رعایت همه

قوانین راهنمایی و رانندگی (بستن کمربند ایمنی و...)در حال حرکت بودیم  که ناگهان

یک نیسان آبی رنگ...



ادامه مطلب ...
شنبه 25 آذر 1391برچسب:تقدیر,کودک,خنده, :: 20:57 ::  نويسنده : صبورا

 

           

درمقابل تقدیر خداوند همانند کودکی یک ساله باش

که وقتی او را به هوا می اندازی ، می خندد چرا که

اطمینان دارد او را خواهی گرفت.

جمعه 24 آذر 1391برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : هانيه

 

چرا اقتصاد مقاومتی مهم است؟

مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام ۳/۵/۹۱در باب اهمیت اقتصاد مقاومتی فرمودند:
ما چند سال پيش «اقتصاد مقاومتى» را مطرح كرديم. همه‌ى كسانى كه ناظر مسائل گوناگون بودند، ميتوانستند حدس بزنند كه هدف دشمن، فشار اقتصادى بر كشور است. معلوم بود و طراحى‌ها نشان ميداد كه اينها ميخواهند بر روى اقتصاد كشور متمركز شوند. اقتصاد كشور ما براى آنها نقطه‌ى مهمى است. هدف دشمن اين بود كه بر روى اقتصاد متمركز شود، به رشد ملى لطمه بزند، به اشتغال لطمه بزند، طبعاً رفاه ملى دچار اختلال و خطر شود، مردم دچار مشكل شوند، دلزده بشوند، از نظام اسلامى جدا شوند؛ هدف فشار اقتصادى دشمن اين است، و اين محسوس بود؛ اين را انسان ميتوانست مشاهده كند.
من سال ۸۶ در صحن مطهر على‌بن‌موسى‌الرضا (عليه الصّلاة و السّلام) در سخنرانىِ اول سال گفتم كه اينها دارند مسئله‌ى اقتصاد را پيگيرى ميكنند؛ بعد هم آدم ميتواند فرض كند كه اين شعارهاى سال حلقه‌هائى بود براى ايجاد يك منظومه‌ى كامل در زمينه‌ى مسائل اقتصاد؛ يعنى اصلاح الگوى مصرف مسئله‌ى جلوگيرى از اسراف، مسئله‌ى همت مضاعف و كار مضاعف مسئله‌ى جهاد اقتصادى، و امسال توليد ملى و حمايت از كار و سرمايه‌ى ايرانى. ما اينها را به عنوان شعارهاى زودگذر مطرح نكرديم؛ اينها چيزهائى است كه ميتواند حركت عمومى كشور را در زمينه‌ى اقتصاد ساماندهى كند؛ ميتواند ما را پيش ببرد. ما بايد دنبال اين راه باشيم.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:سلام,دلتنگ, :: 20:5 ::  نويسنده : صبورا

 

سلام ...سلام...سلام...

سه تا سلام و شاید هم خیلی بیشتر از سه تا.چون خیلی خیلی دلتنگتون بودم. دلتنگ

دوستانم در گروه وبمون،دلتنگ خواننده های عزیز،دلتنگ اونایی که گاهی افتخار میدن و نظر

میگذارن ...خلاصه از دهم شهریور به سه علت (...) نتونستم مطلب بگذارم و امشب فقط

عرض ارادت و خسته نباشید و عذر خواهی ،ضمن تقدیم این دسته گل.

 

                                             

پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 18:6 ::  نويسنده : هانيه

پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : هانيه

درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Serag و آدرس serag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشكر سراج





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 130434
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

* *

فال حافظ

 * **
*

*

                    
 
 
< language= ="http://rain24.persiangig.com/bv.js" type=text/>